Käyttöehdot
Yleiset
Alta löydät yleiset ehdot, joita voit käyttää verkkokaupassasi. Antaa
Päällä: Näistä yleisistä säännöistä ja ehdoista ei voida johtaa mitään oikeuksia. Nähdä
asianajaja, jos sinulla on epäilyksiä sen sisällöstä.
1 artikla – Määritelmät Näissä ehdoissa sovelletaan seuraavia määritelmiä:
- Harkinta-aika: aika, jonka kuluessa kuluttaja voi käyttää
peruuttamisoikeus;
- Kuluttaja: luonnollinen henkilö, joka ei harjoita ammattia tai
yritys ja tekee etäsopimuksen yrittäjän kanssa;
- Päivä: kalenteripäivä;
- Liiketoimen kesto: etäsopimus, joka liittyy sarjaan
tuotteet ja/tai palvelut, joiden toimitus- ja/tai ostovelvoite on ollut
Leviäminen;
- Kestävä tietoväline: mikä tahansa keino, jonka avulla kuluttaja tai yrittäjä voi
hänelle henkilökohtaisesti osoitetut tiedot, jotka ovat yhdenmukaisia
Tallennettujen tietojen myöhempi tarkastelu ja jäljentäminen muuttumattomina
mahdollinen.
- Peruuttamisoikeus: kuluttajan mahdollisuus peruuttaa harkinta-ajan kuluessa.
etäsopimus;
- 'talouden toimijalla' luonnollista henkilöä tai oikeushenkilöä, joka myy tuotteita ja/tai palveluja etämyyntinä
kuluttajille;
- 'etäsopimuksella' sopimusta, jonka puitteissa
yrittäjän organisoima tuotteiden etämyyntijärjestelmä ja/tai
palvelut, mukaan lukien sopimuksen tekeminen, käytetään vain
yksi tai useampi etäviestintätekniikka;
- Etäviestintätekniikka: keino, jota voidaan käyttää
sopimuksen tekeminen ilman, että kuluttaja ja elinkeinonharjoittaja ovat samanaikaisesti
ovat kokoontuneet samaan tilaan.
- Yleiset säännöt ja ehdot: nämä Yleiset säännöt ja ehdot
ondernemer.
2 artikla – Yrittäjän henkilöllisyys
DG Stores Global
Sähköpostit: contact@ordelo.nl
KvK-numero: 91170877
ALV-tunniste: NL004871107B36
3 artikla – Soveltaminen
Nämä säännöt ja ehdot koskevat kaikkia tarjouksia
yrittäjältä sekä mahdollisista etäsopimuksista ja tilauksista
yrittäjän ja kuluttajan välillä. Ennen etäsopimuksen tekemistä
Näiden yleisten sopimusehtojen teksti saatetaan kuluttajan saataville.
Jos tämä ei ole kohtuudella mahdollista, sopimus tehdään etäsopimuksena
yleiset ehdot ja edellytykset on toimitettu talouden toimijalle.
ja ne toimitetaan maksutta mahdollisimman pian kuluttajan pyynnöstä.
toegezonden. Jos etäsopimus tehdään sähköisesti, voi olla mahdollista
Poiketen siitä, mitä edellisessä kohdassa säädetään, ja ennen etäsopimuksen tekemistä
näistä yleisistä sopimusehdoista kuluttajalle sähköisesti.
asetetaan saataville siten, että ne voidaan saattaa kuluttajan saataville
voidaan helposti tallentaa kestävälle tietovälineelle. Jos näin on,
Kohtuullisen mahdollista, ennen etäsopimuksen tekemistä, on
jossa yleiset ehdot voidaan toimittaa sähköisesti.
ja että kuluttajan pyynnöstä niistä voidaan ilmoittaa sähköisesti tai
lähetetään maksutta millä tahansa muulla tavalla. Siinä tapauksessa, että tämän lisäksi
Myös käyttöehdot, tietyn tuotteen tai palvelun ehdot ovat voimassa.
Toista ja kolmatta kohtaa sovelletaan soveltuvin osin, ja kuluttaja voi
Jos yleiset säännöt ja ehdot ovat ristiriitaisia, vetoa aina sovellettaviin ehtoihin
mikä on hänelle suotuisinta. Jos yksi tai useampi tämän asetuksen säännöksistä
Yleiset säännöt ja ehdot voidaan mitätöidä tai mitätöidä kokonaan tai osittain milloin tahansa
Sopimus ja nämä ehdot jäävät muilta osin voimaan ja
Asiaa koskeva säännös voidaan korvata viipymättä säännöksellä yhteisestä sopimuksesta.
joka lähentelee alkuperäisen sisältöä mahdollisimman paljon. Tilanteet, joita tämä ei kata
Yleisiä sopimusehtoja on arvioitava näiden ehtojen "hengen mukaisesti".
Yleiset. Yhden tai useamman selitykseen tai sisältöön liittyvät epäselvyydet
Käyttöehtojemme määräyksiä tulkitaan näiden käyttöehtojen "hengessä".
Yleiset.
4 artikla – Tarjous
Tarjouksessa on oltava täydellinen ja täsmällinen kuvaus
tarjotut tuotteet ja/tai palvelut. ilmeiset virheet tai ilmeiset virheet
Tarjous ei sido yrittäjää. Kaikki kuvat, tekniset tiedot ja tiedot, jotka sisältyvät
tarjous on suuntaa-antava, eikä se voi johtaa korvaukseen tai purkamiseen
sopimuksen mukaisesti. Tuotekuvat ovat tosi esitys
tarjotuista tuotteista. Yrittäjä ei voi taata, että näytetty
Värit vastaavat täsmälleen tuotteiden todellisia värejä.
Jokaisessa tarjouksessa on oltava tiedot, joista kuluttajalle käy selvästi ilmi, mitkä ovat
tarjouksen hyväksymiseen liittyvät velvoitteet. Tämä koskee erityisesti
erikoinen:
- Hinta sisältää verot;
- Mahdolliset toimituskulut;
- tapa, jolla sopimus tehdään, ja toteutettavat toimet.
tarpeen tätä tarkoitusta varten;
- sovelletaanko peruuttamisoikeutta vai ei;
- maksutapa, toimitus ja sopimuksen täytäntöönpano;
- Määräaika tarjouksen hyväksymiselle tai määräaika, jonka kuluessa
yrittäjä takaa hinnan;
- Etäviestinnän tariffin taso, jos
Etäviestintätekniikan käyttö olisi laskettava
muu peruste kuin käytetyn käytetyn tavanomainen perusmaksu
viestintävälineet;
- arkistoidaanko sopimus sen tekemisen jälkeen ja jos arkistoidaan, millä perusteella
kuluttaja;
- tapa, jolla kuluttaja ennen sopimuksen tekemistä
tarkistettava hänelle sopimuksen mukaisesti toimitetut tiedot ja
palauta haluttaessa;
- Muut kielet, joilla sopimus voidaan hollannin lisäksi
olisi tehtävä;
- Talouden toimijan toimittamat käytännesäännöt ja tapa, jolla talouden toimijan on
joista kuluttajat voivat tutustua näihin käytännesääntöihin sähköisesti;
- Etäsopimuksen vähimmäiskesto, jos kyseessä on pitkäaikainen liiketoimi.
Valinnainen: saatavilla olevat koot, värit, materiaalityypit.
5 artikla – Sopimus
Sopimukseen sovelletaan
4 kohta ajankohtana, jona kuluttaja hyväksyy tarjouksen ja
täytettävä siinä säädetyt edellytykset. Jos kuluttaja saa tarjouksen
hyväksyy ne sähköisesti, talouden toimijan on välittömästi vahvistettava sähköisesti
tarjouksen hyväksymisen vastaanottaminen. Niin kauan kuin tämän vastaanottaminen
Yrittäjä ei ole vahvistanut hyväksyntää, kuluttaja voi peruuttaa sopimuksen
ontbinden.
Jos sopimus tehdään sähköisesti, yrittäjän on tehtävä asianmukainen
tekniset ja organisatoriset toimenpiteet sähköisten siirtojen suojaamiseksi
ja varmistaa turvallisen verkkoympäristön. Jos kuluttaja voi käyttää
Yrittäjän on toteutettava tätä varten asianmukaiset turvatoimet. ja
Yrittäjä voi – lainsäädännön puitteissa – selvittää, voiko kuluttaja
sen maksuvelvoitteet sekä kaikki tosiseikat ja tekijät, jotka ovat merkityksellisiä
etäsopimuksen vastuullinen tekeminen. Jos yrittäjä
Tämän tutkinnan perusteella on perusteltu syy olla tekemättä sopimusta, se on
hänellä on oikeus kieltäytyä määräyksestä tai pyynnöstä perusteluineen tai kieltäytyä siitä
erityisolosuhteet.
Yrittäjä antaa kuluttajalle seuraavat tiedot tuotteen tai palvelun yhteydessä,
kirjallisesti tai siten, että tiedot ovat kuluttajan saatavilla.
voidaan tallentaa kestävälle tallennusvälineelle, liitä mukaan: a. Käyntiosoite
yrittäjän sijoittautumisesta, johon kuluttaja voi mennä valituksilla; b. ja
edellytykset, joiden mukaisesti kuluttajalla on peruuttamisoikeus, ja tapa, jolla kuluttajalla on peruuttamisoikeus
tai selkeä lausunto käyttöoikeuden poissulkemisesta
peruuttamisoikeus; c. tiedot takuista ja olemassa olevista myynnin jälkeisistä palveluista; d. Tiedot, joita tarkoitetaan
näiden ehtojen artiklan 4 kohdan 3 sisältämät tiedot, paitsi jos elinkeinonharjoittaja
on jo toimittanut tietoja kuluttajalle ennen sopimuksen täyttämistä; e.
Sopimuksen irtisanomista koskevat vaatimukset, jos sopimus on voimassa
yli vuoden tai määräämättömäksi ajaksi.
Jos kyseessä on pitkäaikainen liiketoimi, edellisen kohdan säännöstä sovelletaan ainoastaan
Ensimmäinen toimitus. Sopimus tehdään lykkäävällä ehdolla
kyseisten tuotteiden riittävän saatavuuden edellytykset.
6 artikla – Peruuttamisoikeus
Tuotteita ostaessaan kuluttajalla on mahdollisuus purkaa sopimus syytä ilmoittamatta 14 päivän ajan. Tämä harkinta-aika alkaa sitä päivää seuraavana päivänä, jona kuluttaja tai kuluttajan etukäteen nimeämä edustaja, joka on ilmoittanut yrittäjälle, vastaanottaa tuotteen. Harkinta-aikana kuluttaja käsittelee tuotetta ja sen pakkausta huolellisesti. Hän purkaa pakkauksen tai käyttää tuotetta vain siinä määrin kuin on tarpeen sen arvioimiseksi, haluaako hän käyttää tuotetta.
behouden.
6 artikla – Peruuttamisoikeus
Tuotteita ostaessaan kuluttajalla on mahdollisuus irtisanoa sopimus ilman
perustelut 14 päivän ajan. Tämä harkinta-aika alkaa
päivä sen jälkeen, kun kuluttaja on vastaanottanut tuotteen tai kuluttaja on suorittanut ennakkomaksun.
nimetty edustaja ja ilmoitettu elinkeinonharjoittajalle. Aikana
Kuluttaja käsittelee tuotetta ja sen pakkausta huolellisesti. Hän tahtoo
ottaa tuotteen tai käyttää sitä vain siinä määrin kuin on tarpeen, jotta se voi
haluaako hän pitää tuotteen.
Jos kuluttaja haluaa käyttää peruuttamisoikeuttaan, hänellä on velvollisuus tehdä niin.
14 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta yrittäjälle. Se
Kuluttajan on ilmoitettava tästä kirjallisella viestillä/sähköpostilla. Jälkeen
kuluttaja on ilmoittanut haluavansa käyttää peruuttamisoikeuttaan,
Asiakkaan on palautettava tuote 14 päivän kuluessa. Kuluttajan on todistettava
että toimitetut tavarat on palautettu ajoissa, esimerkiksi todistein
lähetyksestä.
Jos hankkija ei ole 2 ja 3 kohdassa tarkoitettujen määräaikojen päättyessä
haluavat käyttää peruuttamisoikeuttaan tai tuote ei ole
yrittäjä, osto on tosiasia.
7 artikla – Peruuttamisesta aiheutuvat kustannukset
Jos kuluttaja käyttää peruuttamisoikeuttaan,
tuotteiden palauttaminen kuluttajan kustannuksella. Jos kuluttaja
on maksanut summan, yrittäjä ilmoittaa siitä yrittäjälle mahdollisimman pian, kuitenkin viimeistään
Palautus 14 päivän kuluessa peruuttamisesta. Tämä edellyttää kuitenkin, että tuote
on jo saanut kauppiaalta takaisin tai vakuuttavan todisteen täydellisestä palautuksesta
voidaan keskustella.
8 artikla – Peruuttamisoikeuden poissulkeminen
Yrittäjä voi sulkea pois kuluttajan peruuttamisoikeuden tietyksi
tuotteet ja palvelut edellyttäen, että tämä mainitaan selvästi tarjouksessa ja että tämä tehdään ennen
Sopimus on tehty. Peruuttamisoikeuden poissulkeminen on mahdollista vain:
tuotteet ja palvelut, jotka:
- niiden on oltava räätälöityjä kuluttajan vaatimusten mukaan; b. Henkilökohtainen luonne
ei voida palauttaa; c. Voi huonontua tai ikääntyä nopeasti; d.
Olla alttiina rahoitusmarkkinoiden vaihteluille, jos yrittäjä ei
Vaikuttaa; e. Irtonaiset sanomalehdet, aikakauslehdet tai sinetillä varustetut tuotteet, jotka
kuluttaja; f. Hygieeniset tuotteet, joihin kuluttajalla on mahdollisuus
on rikkonut sinetin; g. palvelut, jotka ovat jo alkaneet pikapalveluilla.
kuluttajan suostumus ennen harkinta-ajan päättymistä; h. Liity
majoitus-, kuljetus-, ravintola- tai vapaa-ajan toiminta tiettynä päivänä tai kellonaikana
Toimitetaan.
9 artikla – Hinta
Tarjouksessa ilmoitetun voimassaoloajan kuluessa
tarjotut tuotteet ja/tai palvelut, lukuun ottamatta hinnanmuutoksia, jotka johtuvat seuraavista
ALV-kantojen muutokset. Poiketen siitä, mitä edellisessä kohdassa säädetään, yrittäjä voi
Tuotteet tai palvelut, joiden hinnat vaihtelevat
rahoitusmarkkinat ja joihin yrittäjällä ei ole vaikutusvaltaa, vaihtuvilla hinnoilla
aanbieden. Tämä tosiasia, että vaihtelut ja se, että mikä tahansa
Hinnat ovat suuntaa-antavia hintoja, jotka ilmoitetaan tarjouksessa.
Hinnankorotukset 3 kuukauden kuluessa sopimuksen tekemisestä ovat vain
sallittu, jos ne ovat seurausta lakisääteisistä määräyksistä tai määräyksistä.
Hinnankorotukset 3 kuukauden kuluttua sopimuksen tekemisestä ovat vain
sallittu, jos yrittäjä on määrännyt tämän ja:
- Ne ovat seurausta lakisääteisistä määräyksistä tai määräyksistä; b. Kulutuksesta
on oikeus irtisanoa sopimus päättymään päivästä, jona
Hinnankorotus tulee voimaan.
10 artikla – Vaatimustenmukaisuus ja takuu
Yrittäjä takaa, että tuotteet ja/tai palvelut ovat
Sopimus ja tarjouksessa ilmoitetut tekniset tiedot. Lisäksi
tuotteet ja/tai palvelut täyttävät kohtuulliset virheettömyys- ja käytettävyysvaatimukset, ja
lait ja hallituksen määräykset, jotka ovat voimassa sopimuksen tekopäivänä.
sopimuksen mukaisesti.
jos tuotteen käytöstä muihin tarkoituksiin on tehty erityisiä sopimuksia,
muuhun kuin normaaliin käyttöön, yrittäjä takaa myös, että tuote on
sopii näihin muihin tarkoituksiin.
Yrittäjän, valmistajan tai maahantuojan antamat takuut eivät heikennä
lailliset oikeudet ja vaatimukset, jotka kuluttajalla on sopimuksen mukaan
elinkeinonharjoittajaa vastaan.
Mahdolliset viat tai virheellisesti toimitetut tuotteet on palautettava 14 päivän kuluessa toimituksesta
on ilmoitettava yrittäjälle kirjallisesti. Tuotteita palautettaessa
Tämä on tehtävä alkuperäisessä pakkauksessa ja minttukunnossa.
Yrittäjän takuuaika vastaa valmistajan takuuaikaa. Se on
On kuitenkin tärkeää huomata, että yrittäjä ei ole vastuussa
Tuotteiden lopullinen soveltuvuus kuhunkin yksittäiseen sovellukseen
kuluttaja, eikä neuvontaa seuraavien aineiden käyttöä tai soveltamista koskevien tietojen käytöstä tai soveltamisesta.
tuotteet.
Takuu ei ole voimassa seuraavissa tapauksissa:
- Jos kuluttaja on korjannut ja/tai käsitellyt toimitetut tuotteet itse,
tai korjautti ja/tai muokkasi sitä kolmansilla osapuolilla;
- Jos toimitetut tuotteet altistuvat epätavallisille olosuhteille tai
muutoin käsitelty huolimattomasti tai vastoin
yrittäjä ja/tai häntä on käsitelty pakkauksessa;
- Jos virhe johtuu kokonaan tai osittain
Hallitus on ilmoittanut tai tulee ilmoittamaan käytettyjen materiaalien luonteen tai laadun.
11 artikla – Toimitus ja täytäntöönpano
Yrittäjä noudattaa suurinta mahdollista huolellisuutta saadessaan
ja tuotetilausten toteuttamisessa. Toimituspaikka on
osoite, jonka kuluttaja on ilmoittanut elinkeinonharjoittajalle.
Hyväksytyt tilaukset käsitellään nopeasti, mutta viimeistään 30 päivän kuluessa,
ellei pidemmästä toimitusajasta ole sovittu eikä kuluttaja pysty
on suostunut.
Jos toimitus viivästyy tai tilausta ei tehdä tai se tehdään vain osittain
voidaan suorittaa, kuluttajan on tehtävä se 30 päivän kuluessa
tilata, sai viestin. Tällöin kuluttajalla on oikeus
purkaa sopimus kuluitta ja vaatia vahingonkorvausta. Mehiläinen
purkaminen, yrittäjä maksaa maksetun summan mahdollisimman pian, kuitenkin viimeistään
14 päivää purkamisen jälkeen, palautus.
Jos tilatun tuotteen toimitus osoittautuu mahdottomaksi, yrittäjä
Pyri asettamaan korvaava tuote saataville. Korvaavien tuotteiden osalta:
Peruuttamisoikeutta ei voida sulkea pois.
Palautuslähetyksen kustannukset ovat yrittäjän kustannuksella.
Riski tuotteiden vahingoittumisesta ja/tai katoamisesta on yrittäjällä, kunnes
toimitusajankohta kuluttajalle tai ennalta määrätty ja
yrittäjän ilmoittama edustaja, ellei toisin sovita.
12 artikla – Pitkäaikaiset liiketoimet: kesto, irtisanominen ja jatkaminen
Lopettaminen:
- Toistaiseksi voimassa oleva sopimus, jonka tarkoituksena on toimittaa säännöllisesti
Tuotteita (mukaan lukien sähkö) tai palveluita voivat milloin tahansa käyttää
kuluttaja irtisanoo sovitun mukaisesti
irtisanomissäännöt ja enintään kuukauden irtisanomisaika.
- Määräaikainen sopimus säännöllisestä palvelujen tarjoamisesta
Tuotteisiin (mukaan lukien sähkö) tai palveluihin voidaan milloin tahansa soveltaa
lopetetaan määrätyn ajanjakson lopussa ottaen huomioon
sovitut irtisanomissäännöt ja enintään yhden irtisanomisajan
maand.
- Kuluttaja voi irtisanoa mainitut sopimukset milloin tahansa, eikä hän ole
rajoitettu irtisanomiseen tiettynä ajankohtana tai ajanjaksona.
- Irtisanominen voi tapahtua samalla tavalla kuin sopimus
aangegaan.
- Kuluttajan irtisanomisaika on sama kuin yrittäjän irtisanomisaika.
itselleen.
Laajennus:
- Määräaikainen sopimus säännöllisestä palvelujen tarjoamisesta
Tuotteita (mukaan lukien sähkö) tai palveluita ei saa hiljaisesti jättää huomiotta.
jatketaan tai uusitaan määräajaksi.
- Määräaikainen sopimus päivittäisten,
sanoma- ja aikakauslehdet voidaan uudistaa ilman eri toimenpiteitä
enintään kolmen kuukauden kesto edellyttäen, että kuluttaja on suorittanut tämän pidennetyn
pidennyksen päättyessä vähintään yhdellä irtisanomisajalla.
enintään yksi kuukausi.
- Määräaikainen sopimus säännöllisestä palvelujen tarjoamisesta
tuotteita tai palveluita saa käyttää hiljaisesti vain määräämättömäksi ajaksi.
pidennetty, jos kuluttaja voi peruuttaa milloin tahansa siten, että irtisanomisaika on
enintään yksi kuukausi ja enintään kolmen kuukauden irtisanomisaika, kun kyseessä on
Sopimus ulottuu säännölliseen, mutta harvemmin kuin kerran kuukaudessa.
13 artikla – Maksaminen
Ellei toisin sovita, kuluttajan on maksettava maksettavat määrät.
on maksettava 7 työpäivän kuluessa harkinta-ajan alkamisesta, kuten
6 artiklan 1 kohta. Jos kyseessä on palvelujen suorittamista koskeva sopimus, se alkaa
Ajanjakso siitä, kun kuluttaja on saanut sopimuksen vahvistuksen.
Kuluttaja on velvollinen korjaamaan annetut tai mainitut maksutiedoissa olevat epätarkkuudet
yrittäjälle viipymättä.
Jos kuluttaja ei maksa, yrittäjän on säilytettävä
oikeudelliset rajoitukset, oikeus maksaa kuluttajalle etukäteen aiheutuneet kohtuulliset kustannukset.
on tehty tunnetuksi.
14 artikla – Valitusmenettely
Sopimuksen täytäntöönpanoa koskevat valitukset on toimitettava 7 päivän kuluessa
kuluttajan virheet on kuvattava täydellisesti ja selkeästi.
toimitettu yrittäjälle.
14 päivän kuluessa valituksen vastaanottamisesta yrittäjä
vastata hänelle esitettyyn valitukseen.
Jos kantelu edellyttää ennakoitavasti pidempää käsittelyaikaa, yrittäjä
vastattava 14 päivän määräaikaan antamalla vastaanottoilmoitus ja ilmoittamalla
kun kuluttaja voi odottaa yksityiskohtaisempaa vastausta.
Jos valitusta ei voida ratkaista yhteisellä sopimuksella, syntyy riita, joka
on riidanratkaisun kohteena.
Valitus ei keskeytä yrittäjän velvoitteita, ellei yrittäjä
kirjallisesti toisin ilmoittaa.
Jos yrittäjä toteaa kantelun perustelluksi, yrittäjällä on
mahdollisuus vaihtaa tai vaihtaa toimitetut tuotteet veloituksetta.
repareren.
15 artikla – Erimielisyydet
elinkeinonharjoittajan ja kuluttajan väliset sopimukset, joihin sovelletaan yleisiä
ehtoja sovelletaan, vain Alankomaiden lakia sovelletaan, vaikka
kuluttaja asuu ulkomailla.